Lillemoen Omsorgsboliger står endelig ferdig!

Torsdag 29. september fikk formannskapet en omvisning, og på fredagen flyttet de første beboerne inn!

Prosjektet på Lillemoen består av 12 nye omsorgsboliger for mennesker med nedsatt funksjonsevne, og ligger i gangavstand fra sentrum. Dette er snakk om topp moderne leiligheter med tilhørende fellesareal, personalrom og felles parkering.

- Lillemoen er et unikt prosjekt som flere andre kommuner har fulgt med på, og de har vist interesse for modellen vår. Organiseringen av boligene i et borettslag betyr at brukerne har kjøpt sin egen leilighet, noe som lenge har vært et ønske. Vi har fått masse nyttig erfaring, og har lyst til å gjennomføre flere lignende prosjekter i framtiden, sier prosjektleder Jan Torstein Ovidth.

I tillegg til leilighetene, er det er også en personalbase i bygget med døgnkontinuerlig bemanning fra kommunen. De 15 ansatte har allerede tatt bygget i bruk, og det gleder oss at 12 av disse er i 100% stillinger. Det er en bred kompetanse blant de ansatte med vernepleiere, helsesykepleiere, pedagoger og en gartner på deltid i helgene, for å ta vare på og gi et godt tilbud til beboerne.

Tre menn og to damer utendørs på en veranda. En står å forteller om verandaen, resten følger med. I bakgrunnen er det glassvinduer som er lukket igjen. - Klikk for stort bilde
Bygget sett fra siden som vender mot sentrum, det er flere verandaer, grønt gress, blå himmel og litt sky. - Klikk for stort bilde
Forsiden av bygget, det står adressen på fronten. - Klikk for stort bilde
6 av medlemmene i Formannskapet samt Jan Torstein Ovidth står utenfor parkeringsgarasjen. De står i en halv sirkel og hører på Jan Torstein fortelle om prosjektet. - Klikk for stort bilde