Offisiell åpning av nytt NAV-kontor

Et lokale hvor det skal bygges opp under håp og drømmer

NAV har flyttet, og nå finner du dem i et helt nytt bygg på den andre siden av gata for rådhuset. Her er de plassert i lokaler som inviterer til godt samarbeid og gode samtaler. Dette skal være et godt sted å være for alle som bruker NAV; spesielt for alle dem som har ting å stri med og trenger hjelp for å komme videre.

Bærekraftig gjenbruk

Mandag 08. mai var det offisiell åpning av de nye lokalene. Ordfører Eli Arnstad gratulerte alle ansatte på vegne av Stjørdal kommune som er vertskommune for NAV Værnesregionen.  De betjener også Selbu, Meråker, Frosta og Tydal.

Ordføreren hadde vært klar i sin melding til Merethe Storødegård, leder for NAV Værnesregionen, da flytteprosessen startet. – Jeg vil ikke se en eneste container med ting som blir kastet! En fornøyd ordfører kunne under åpningen konstatere at ingen containere er observert utenfor de gamle NAV-lokalene på Rådhuset.

– Dere har tatt bærekraftperspektivet helt ut. Sosial ved å engasjere brukerne og dra de inn i planleggingen, økonomisk ved å holde dere til sammen som var satt og miljømessig ved gjenbruk, sa Arnstad og understreket at NAV er svært viktig for kommunene.

Hun avsluttet med et sitat av Olav Duun: Utan draumar er vi ingen ting; av voner og draum er livet vevd. – Dere er gode på å bygge opp under håp og drømmer, sa Eli Arnstad med klar adresse til alle NAV-ansatte.

Ordfører Eli Arnstad som holder tale - Klikk for stort bilde
Merethe Storødegård, leder for NAV Værnesregionen - Klikk for stort bilde
Klikk for stort bilde
"Velkommen til nye lokaler som gir de beste forutsetningene for å jobbe sammen" - Klikk for stort bilde