Olaus Dalsplass fikk Kongens Fortjenestemedalje!

Tirsdag 28. juni 2022 fikk Olaus Dalsplass Kongens Fortjenestemedalje. Dalsplass er et arbeidsjern av de sjeldent og har gjennom mange år lagt ned utallige timer i jobb og frivillighet.

Den samme lavmælte innsatsen han har vist på jobb har også gjort seg gjeldende i frivilligheten. På skisporet.no kan man følge Dalsplass når han i de grytidlige morgentimer sørger for oppkjørt vintersporløype gjennom hele skisesongen, og sørger for et av kommunens mest oppkjørte løypenett.

Jobben som vaktmester har glidd over i skisporkjøring, rydding av turstier, vedlikehold av idrettslagets skihytte og andelslagets samfunnshus, og rydding og stell av offentlige arealer. I tillegg har han da altså over en årrekke stilt opp som heimevernssoldat.

Olaus har gjort en utrolig innsats for lokalsamfunnet og alle rundt seg. Vi gratulerer så mye med utmerkelsen og ønske deg god tur til mottakelse på Slottet.