Pressemelding 13. desember 2021 - Lokal kompensasjonsordning covid-19 runde 4

Stjørdal kommune fikk tildelt 3,161 MNOK i statlige midler som skulle brukes i en kommunal kompensasjonsordning til lokale virksomheter. Innretning på disse midlene var forskjellig fra de tidligere rundene.

I motsetning til tidligere, der midlene ble betegnet som kommunens ventilordning, skulle tilskudd i denne runden bidra til å opprettholde arbeidsplasser og viktig kompetanse i bedrifter som er avhengige av turisme fra land utenfor Europa (EØS) og som fremdeles er rammet av reiserestriksjoner fra samme områder.

Det kom inn søknader fra 8 bedrifter, men kun en av disse kvalifiserte til tilskudd:

Lokal tilskuddsordning covid-19, runde 4
Virksomhet Tilskudd
Turbuss1 kr 64.000,-

Stjørdal kommune har på bakgrunn av signaler fra regjeringen forhåpninger om at det kommer flere runder med kompensasjonsmidler, og at disse har en innretning som gjør at flere bedrifter kan kvalifisere til tilskudd. Stjørdal 13.desember 2021 Torbjørn Berg Strømstad Stjørdal kommune