Pressemelding 13. juni 2021

To fotballag i smittekarantene

Smittekarantene

To guttelag G14 i Stjørdal er satt i smittekarantene pga. en fotballspiller som er bosatt i annen kommune har testet positiv. Aktuelle tidspunkt for smittekontakt var tirsdag 8. juni 2021.

Familiene til disse fotballguttene og to andre fotballag - der enkelte av de samme spillerne har deltatt i kamper i mellomtiden - er i ventekarantene. Informasjon om karantene og testing er sendt til de aktuelle familiene.

Totalt har kommuneoverlegen i Stjørdal i dag satt 51 personer i smittekarantene og ca. 160 i ventekarantene.

Mange tester seg de nærmeste to døgnene for å avklare om smitten har beveget seg inn i Stjørdal.

Det er ingen nye positive tester i Stjørdal i dag, søndag.

Vaksinering

I uke 24 får vi 1 064 doser av Pfizer vaksinen. 775 doser går til 1. dose og 289 doser går til 2. dose. Vi blir ferdig med gruppe 7 (18-44 år med underliggende sykdommer/tilstander) og kommer til personer født i 1960 i gruppe 8 (55-64 år uten underliggende sykdommer) i løpet av denne uka. Vi kaller inn fra eldst til yngst innenfor prioriteringsgruppa.

Vi vil også vaksinere helsepersonell som er prioritert med tanke på ferieavvikling innad i helse og omsorgssektoren.

I uke 25 får vi 1 218 doser av Pfizer vaksinen. 889 går til 1. dose og 329 doser går til 2. dose. Vi fortsetter med gruppe 8 (55-64 år) og noen helsepersonell.

Med vennlig hilsen

Tor Jakob Reitan                                                             Leif Edvard Muruvik Vonen
kommunedirektør                                                            kommuneoverlege