Pressemelding 17. mai 2021

Syv bekreftet positive de siste to dagene, mange barn i karantene.

Stjørdal hadde to positive på hurtigtest i går som nå er bekreftet med PCR i dag. I tillegg har fem nærkontakter av de smittede testet positivt i dag.

Vi har derfor 7 bekreftet positive med covid-19 på 2 dager nå, og totalt 165 er satt i smittekarantene og omlag 450 husstandsmedlemmer av disse blir nå satt i ventekarantene.

Dette omfatter mange barn. De er tilknyttet Aglo barnehage sentrum og Fagerhaug Internationale skole i Stjørdal. Vi har ikke mistanke om at de har fått smitten i skolen eller barnehagen.

Vi planlegger massetesting av nærkontaktene onsdag 19. mai, og de berørte får informasjon direkte fra smittesporingsteamet eller gjennom skolen og barnehagen. De orienteres løpende nå.

Det er viktig å understreke at alle som blir testet må vente på klarsignal fra smittesporingsteamet før de kan avslutte karantene, dette gjelder uansett eget testresultat.

Vi vil følge situasjonen nøye fremover, og samarbeider tett med andre nærliggende kommuner også uken som kommer.

Tor Jakob Reitan                            Leif Edvard Muruvik Vonen
kommunedirektør                           kommuneoverlege