Pressemelding 19. mai 2021

2 smittede i dag, 9 totalt siden søndag 16. mai.

Vi har to nye positive hittil i dag pr klokken 16.55. De smittede er en ungdom og en voksen. Begge er kjente nærkontakter og har vært i karantene siden mandag. Vi har totalt siden søndag 16. mai fått 9 positive tester.

Oppsummert status er:

• Antall i nærkontaktkarantene 171
  • Antall i ventekarantene ca. 500
  • Totalt antall med påvist smitte i uke 20 som er bosatt/blir fulgt opp i Stjørdal: 7

Totalt antall med påvist smitte bosatt eller fulgt opp i Stjørdal siden mars 2020 er nå 298.

Assisterende kommuneoverlege Yogindra Samant presiserer som viktig at de generelle 4-HOLD-reglene etterleves av alle:

• Hold deg hjemme hvis du er syk - ta koronatest.
  • Hold hendene rene.
  • Hold avstand til andre.
  • Hold nede antall personer du møter.

Vi oppfordrer alle til å laste ned appen smittestopp (helsenorge.no) for å bidra til å forhindre at koronaviruset sprer seg i samfunnet. Vi oppfordrer også folk til å være oppmerksom på symptomer og det bør være lav terskel til å teste seg.

Yogindra Samant
assisterende kommuneoverlege