Pressemelding 21. mai 2021

Restaurantbesøk eller festing i Trondheim frarådes på det sterkeste i pinsa.

Ut fra smittesituasjonen i Trondheim, ser jeg meg nødt til å gi tydelig budskap nå fredags kveld:

• Vi vil understreke at dette ikke er pinsen for å dra på fest eller besøke restauranter i Trondheim. Nå følger vi nøye med og registrerer dessverre at Trondheim har ukontrollert smitte, såkalt villsmitte.

Smittesituasjonen er dessverre så skjør nå, at smitten like gjerne kan komme hit. Det er om lag 3500 som pendler mellom våre to byer hver dag, så vi henger tett sammen.

Nå har både næringsliv, idrett og kultur på Stjørdal «blødd for drakta» i lang tid og vi har god kontroll takket være blant annet god etterlevelse og disiplin fra mange. La oss holde det slik – vi makter å holde smitten unna dersom alle fortsetter å ta ansvar - hold deg mest mulig i nære omgivelser i pinsa, hold avstand og bruk munnbind - test deg om du har symptomer.

Det er dessverre alt for tidlig å senke skuldrene.

Tor Jakob Reitan
kommunedirektør