Pressemelding 22. desember 2020

Klokken 22:15

7 nye smittede siste døgn, tiltak berører en barnehage og en institusjon

Vi har fått meldt fra St. Olavs 1 ny smittet i går kveld, og 2 til på dagen i dag.

To er bussjåfører og sees i sammenheng med utbruddet som pågår i Trondheim. Den tredje er vi foreløpig usikker på kilden til.

Vi driver derfor igjen intensiv smittesporing.

I tillegg har vi analysert 4 positive hurtigtester selv i ettermiddag, dette er familiemedlemmer som er i karantene og undersøkes gjennom smittesporingen.

Videre testing vil bli endelig fastsatt i morgen, og tiltak berører både en barnehage og en institusjon.

Dermed har vi 7 nye bekreftet smittede i Stjørdal det siste døgnet, og noen flere er dessverre derfor satt i karantene i julen.

I alt 144 personer har testet seg i dag, og vi venter svar på mange av disse testene i morgen.

Vi oppdaterer vår hjemmeside løpende, her kan du også bestille time for test.

Her kan du se dagens pressekonferanse som beskriver planer om massevaksinering ved gamle Hegra Barneskole neste år.

Med vennlig hilsen

Tor Jakob Reitan                                           Leif Edvard Muruvik Vonen
Kommunedirektør                                           Kommuneoverlege