Pressemelding 26. desember 2020

Klokken 22:05

Tre nye smittede på Stjørdal i dag – viruset vet dessverre ikke forskjell på hverdag eller høytid

Vi har i dag 2. juledag mottatt tre nye positive prøvesvar på Covid-19 på Stjørdal, og ingen av oss må undervurdere viktigheten av å følge smittevernrådene selv i disse juletider.

To av de smittede er tilknyttet tilfeller vi er kjent med, mens en medfører ny sporing. Sporing vil pågå like intensivt nå som tidligere. Noen av de som er testet positiv gjennom julehelgen er elever ved Fagerhaug International school. En gruppe elever og lærere ved skolen er nå kontaktet, de er satt i karantene og vil bli testet så snart som mulig.

Hold avstand – ta vare på flokken din

Vi vil fortsatt anbefale at folk er restriktive med antall nære kontakter de har per uke, kanskje er dette særlig viktig å understreke nå i julen. Vi må holde ut – følg reglene gjennom vinter og vår, vi er sikker på at det er helt nødvendig.

Takk til dere som følger rådene nå i julen når vi alle kjenner et ekstra behov for å være sosial. Vi holder avstand kun for å forebygge sykdom og død blant de mest utsatte av oss – det er de harde fakta, og der ligger vår motivasjon.

Står vi sammen nå, blir det rikelig med tid til å ta igjen tapte sosiale opplevelser senere i 2021. Dette er ikke julen for å dra på fest, derimot er dette julen for å ta vare på floken sin ved å:

• Hold deg hjemme hvis du er syk, og be om test
  • Hold hendene rene
  • Hold avstand
  • Hold kontakt med de du har kjær

Vennlig julehilsen fra

Tor Jakob Reitan og Leif Edvard Muruvik Vonen