Pressemelding 26. mai 2021

Store antall i karantene i Stjørdal.

Oppfølging av pressemelding sendt tirsdag 25. mai.

De to lærerne med hurtigtest ble i går kveld bekreftet positiv med PCR. Dette fører til at Stjørdal har 140 personer i smittekarantene. Disse er bedt om å bestille test til i dag, onsdag 26. mai.

Omkring 500 personer er i tillegg bedt om å gå i ventekarantene, via skoler og barnehager som er berørt.

Mest berørt er Lånke skole, som har 92 elever i 1. og 2. trinn og 12 ansatte i smittekarantene.

Halsen ungdomsskole har to 8. klasser i ventekarantene, og det samme gjelder Fosslia skole 2. trinn, Haraldreina skole 3. trinn, Aglo vgs. og Ole Vig vgs en klasse hver.

Tønsåsen barnehage har en gruppe i ventekarantene.

Personer i ventekarantene er ikke bedt om å ta test, hvis de ikke har symptomer.

I tillegg har en person bosatt i annen kommune testet positivt, og har vært noen dager i jobb ved Stjørdal helsehus. Dette fører til 3 i smittekarantene, 7 i ventekarantene, og noe strengere besøkstiltak de nærmeste dagene.

Leif Edvard Muruvik Vonen
kommuneoverlege