Pressemelding 5. mai 2021

Vi har to nye positive tester i dag. Dette kommer i tillegg til vår elev fra i går som er bekreftet smittet ved PCR test i dag. Vi har derfor totalt 3 smittede i Stjørdal denne uken.

Totalt er det 64 personer satt i nærkontaktkarantene og 124 er testet.

• En klasse samt lærere ved 10. trinn på Halsen ungdomsskole har blitt satt i nærkontaktkarantene, mens to klasser ved 10. trinn har blitt satt i ventekarantene.
  • En klasse på 8. trinn, elever som har valgfag ved Stokkan ungdomsskole og lærere er blitt satt i ventekarantene.

På grunn av denne brått oppståtte situasjonen ved Halsen ungdomsskole har rektor i samarbeide med etatsjef måtte gå til det skritt å stenge skolen. Her hadde vi ikke noe valg. Det er løpende kontakt mellom rektor, smittesporingsteamet, elever og foreldre.

• I tillegg er hele 8. trinn på Stokkan ungdomsskolen sendt hjem.

Vi anmoder sterkt om at alle våre innbyggere er ekstra skjerpet nå de nærmeste dagene på å følge nasjonale retningslinjer – vi vet at krafttak fra oss i flokk stopper videre smittespredning, vi har gjort det før!

Jeg vil understreke dette fordi smitteoppsporing pågår og smittekilden er fortsatt ukjent.

Tallene for nærkontaktkarantene og smittekarantene kan endres raskt siden situasjonen er under utvikling.

Med hilsen
Tor Jakob Reitan