Pressemelding 9. januar 2021

Klokken 22:00

5 nye smittede i dag, og vaksineringen går etter planen

Det ble påvist totalt 5 nye positive i dag. 4 av dem satt allerede i karantene og antall nye i karantene er relativt få. I tillegg følger vi opp noen nye nærkontakter til smittede utenfor kommunen.

Vaksineringen i rute
Vi ser frem til å fortsette med vaksineringsprogrammet som vi kan melde går etter planen. Når uke 3 er over har ca 300 blitt vaksinert.

Det meldes om god stemning ved vaksinering. Det er klart noen er spente og mange kjenner på  «alvoret» og at dette for dem er en hendelse de opplever som noe stort. Vaksinen settes i trygge og rolige omgivelser med trenet helsepersonell, og vi mener å ha lagt forholdene godt til rette for deg når du etter hvert kommer til vaksinering,

Det er heller ikke meldt om noen problemer. Vi har ingen meldte reaksjoner i etterkant i forbindelse med vaksineringen. Dette går etter planen, det flyter bra og dermed som planlagt og forventet.

Tor Jakob Reitan og Leif Edvard Muruvik Vonen
kommunedirektør og kommuneoverlege