Pressemelding 2. januar 2021

Klokken 16:45

Ny negativ utvikling hos oss nå nettopp

Vi har nå nettopp fått et stort antall positive prøvesvar som vi ønsker å få kommunisert ut.

Først vil vi si - vi gir aldri opp, dette skal vi snu nå fremover med fortsatt operativ og aktiv holdning til situasjonen.

Hittil i dag har vi fått hele 42 positive koronaprøver i Stjørdal, og dette gir oss nye store utfordringer på toppen av en fra før krevende situasjon. Omkring halvparten er for oss hittil ukjente navn, som medfører at mye smittesporing må startes forfra. Den andre halvparten er i karantene allerede.

Dette viser at vi nå  etter jul nå har et betydelig smittepress i Stjørdal. Tiltak må dessverre styrkes, vi jobber med å utarbeide tiltak nå utover kvelden som kommer til å bli presentert i pressekonferansen i morgen klokken 13:00.

Tor Jakob Reitan                Leif Edvard Vonen
kommunedirektør               kommuneoverlege