Pressemelding 24. januar 2021

15 nye kommuner på listen vår, oppfordring til testing. I går ba vi alle som i løpet av de siste 14 dagene har vært i utvalgte kommuner, eller har vært nærkontakt med noen fra disse kommunene, om å bestille time til testing.

Vi ba i tillegg om at de i denne målgruppen unngår nærkontakter til testsvar foreligger. Dette skal gjelde frem til 31. januar i første omgang. Disse 10 kommunene er Enebakk, Frogn, Indre Østfold, Moss, Nesodden, Nordre Follo, Oslo, Vestby, Våler og Ås.

Nå utvides samme henstilling til også å gjelde disse 15 nye kommunene i tillegg:

Aurskog-Høland, Marker, Rakkestad, Skiptvedt, Lunner, Nittedal, Lillestrøm, Lørenskog, Rælingen, Bærum, Asker, Drammen, Lier, Råde og Horten

Dette som en følge av regjeringens pressekonferanse nå i kveld hvor strenge tiltak er pålagt disse 15 kommunene i tillegg til de 10 fra i går.

Ved Trondheim lufthavn tester vi nå alle som kommer med fly fra Oslo og Sandefjord og dette startet vi med i går. Dette fortsetter utover i neste uke i første omgang til og med 31. januar.