Pressemelding 6. april 2021

En ny smittet på Stjørdal i dag.

Vedkommende ble testet i går og fikk beskjed i dag om at prøven var positiv.

Vi er nokså sikker på at smitten kom hit gjennom påskebesøk fra annen kommune lengre sør, men vi er trygge på at vi har kontroll på denne situasjonen. En nærkontakt i Stjørdal er satt i karantene, vedkommende testes og følges opp av teamet.

Et lite antall nærkontakter fra andre kommuner er satt i karantene og følges opp der de bor.

Jeg minner igjen om at det er vel så viktig å følge lokale og nasjonale tiltak nå etter påske. Det er alt for tidlig å konkludere på om vi unngår ny oppblomstring eller ikke, selv om vi våger å være optimister.

Så hold ut, hold avstand, mest mulig hjemmekontor – 2 meter og munnbind i butikker er fortsatt stikkord vi dessverre begynner å bli så alt for godt kjent med.

Tor Jakob Reitan
kommunedirektør