Pressemelding 19. desember 2020

Klokken 23:15

Pressemelding – tre nye smittede på Stjørdal

Vi får inn svar løpende på de som er testet, og i dag melder kommuneoverlegen at tre nye stjørdalinger har fått påvist covid 19 smitte.

To av de smittede var allerede i karantene som nærkontakt av smittet og har testet negativt tidligere. Disse testet nå positiv på sin andre test. Det betyr at noen flere havner i pliktig karantene, og familiene får forlenget sine begrensninger.

Den tredje som er meldt smittet medfører at nye nærkontakter nå spores opp og må settes i karantene. Det vil pågå aktiv smittesporing til det er kontroll på situasjonen.

De nye funnene betyr at noen nye familier i Stjørdal nå dessverre må isoleres inn i julen.

Unngå trengsel under julehandelen – viruset er blant oss fortsatt

Vi vil minne alle om å være ekstra årvåken nå i julehandelen, husk å holde nødvendig avstand og munnbind anbefales der hvor det er mye folk. Igjen minner vi handelsstanden om fortsatt å sørge for vakthold i døra til butikken slik at antallet kunder samtidig reguleres innenfor forsvarlige smittevernrutiner.

Vi oppdaterer vår hjemmeside løpende.

Med vennlig hilsen

Tor Jakob Reitan                                           Leif Edvard Muruvik Vonen
Kommunedirektør                                           Kommuneoverlege