Pressemelding 5. januar 2021

Klokken 13:00

Situasjonen klokken 12:45

Vi har hittil i dag mottatt 5 positive på Stjørdal. Smittesporing pågår selvfølgelig for fullt.

Meråker kommune har nå sin teststasjon på grensen snart operativ etter god samhandling med oss på Stjørdal. Det rigges nå en ekstra varmebrakke i dag, kursing av personale pågår. Testingen vil slik være operativ fra og med torsdag 7. januar klokken 08.00 til 22.00. I mellomtiden blir folk henvist til Værnes teststasjon, noe som fungerer godt til nå men som skaper ekstra trykk på Værnes. Men nå testes det utstrakt her.

Vi merker en svært stor pågang om testing hos våre stasjoner på Værnes og Stjørdal. Takk til alle for at dere tar smittetrykket på alvor og sørger for stort test-trykk hos oss! Det er vi organisert for, men håper alle er litt tålmodig om det skulle bli kø. Vi har omdisponert mannskap igjen for å møte etterspørselen, vi står på så godt vi kan.

Gjennom godt samarbeide, vi gjør vårt og du gjør ditt, så har vi stor tro på at smittetrykket skal gå gradvis nedover nå. Men vi er selvfølgelig usikre og spente.

Vi er også i rute til å sette den første vaksinen i morgen, men her vil vi komme med ytterligere informasjon senere.

Hilsen Tor Jakob Reitan, kommunedirektør