Pressemelding 14. januar 2022

Ekstremværet «Gyda»: Siste nytt om evakuerte, veisituasjonen og stengt Skatvalshall.

Evakuerte får vende hjem

Alle 47 evakuerte på Scandic Hell får i dag vende hjem igjen.

Veisituasjonen

Sørsida mellom Hell og Hegra er gjenåpnet, mens E14 fortsatt er stengt. På kommunens hjemmesider ligger oppdatert kart som viser åpne og stengte veier.

Skatvalshallen er stengt

Skatvalshallen er stengt på grunn av store vannskader under gulvet. Det er satt i gang strakstiltak for å begrense skadene, men det er for tidlig å si noe om hvor lenge hallen vil være stengt fremover.

Hold deg i ro!

Ekstremværet Gyda er nå over, men værforholdene fremover vil fortsatt være krevende med stor snø- og jordskredfare. Vi oppfordrer derfor folk til å ta det mest mulig med ro og unngå unødvendig reising det neste døgnet.

Alle som har store vannskader i huset sitt oppfordres til å ringe 110 for en videre vurdering av tiltak.

Lene Fjellstad, kommunikasjonssjef Stjørdal kommune

Se bilder som viser skadene på Skatvalshallen: