Er du en helt ny ansatt (ikke vært ansatt i kommunen tidligere), har din leder fått informasjon om din brukerkonto. Kontakt din leder.
Har du hatt brukerkonto i kommunen tidligere, men har glemt passordet og har ikke registrert deg for multifaktorautentisering (MFA), kontakter du IT-hjelpa.
Har du glemt brukernavnet, kontakt din leder som har fått egen informasjon om dette før din oppstartsdato.
NB! Har du ansettelsesforhold i flere kommuner i Værnesregionen har du en brukerkonto pr kommune.
Registrer deg for MFA Gjøres etter at du har logget inn første gang [veiledning - kommunens intranett]
Få nytt passord Du har registrert tjenesten og kan få nytt passord/låse opp kontoen din
Endre eksisterende passord Du ønsker å endre det passordet du har i dag
Passordet
- Må være minimum 8 tegn. Gjerne setninger.
- Må inneholde små og store bokstaver (a-z) (A-Z)
- Må inneholde tall (0-9) og/eller spesialtegn (f.eks.: . - _ + ! ? ( ) < > &)
- Ikke bruk samme passord flere steder.
- Passordet må være forskjellig fra de siste tre passordene dine.
- Passordet skal ikke inneholde ord eller navn som kan knyttes til brukeren, for eksempel navn på familiemedlemmer, stedsnavn, titler, årstall etc.
Huskeregler:
- Ikke bruk din jobbkonto/e-post i private sammenhenger!
- Lag deg et sterkt passord!
- Vær skeptisk til vedlegg og lenker i e-poster.
- Oppgi ALDRI passordet ditt til noen, verken muntlig eller skriftlig. Ingen seriøse aktører ber deg om å oppgi dette.
Kontakt IT-hjelpa hvis du trenger hjelp, telefon 90 88 55 55 eller på meldesak.no