De første beboerene flytter inn på nye Fosslia omsorgsenter

– Å, skal vi inn dit? Å dæven, utbrøt en av beboerne da han fikk se nye Fosslia omsorgssenter.

Gleden var stor blant ansatte og beboere da de kunne flytte inn. På mandag startet ansatte flyttingen med en kjempedugnad, og enhetsleder, sektorleder og kommunedirektøren tok også på seg arbeidshanskene og tok i et tak. Dagen etter kunne de første beboerne flytte inn.

– Det er som natt og dag å flytte inn her. Det er godt for oss som får en bedre arbeidshverdag, men enda bedre for alle beboerne, forteller Anette Stokke og Linda Grønseth.

De trekker fram hvor lyst og åpent det er, og hvor flotte farger som er brukt i det nye bygget. Spesielt er de glade for hvor mye større plass det er på hvert rom, og at hvert rom har eget bad. Det er også egne besøksstuer hvor beboerne kan ta imot gjester. – Vi tror dette blir kjempebra og gleder oss, avslutter de.

I tillegg til ansatte og beboere, var også sanitetskvinnene fra Stjørdal Sanitetsforening på plass. De sørget for nystekte vafler, kaffe og en koselig atmosfære mens beboerne fant seg til rette.

Gratulerer til alle ansatte og beboere med nye, flotte lokaler. Den offisielle åpningen blir på et senere tidspunkt.

5 personer som står i en gang innendørs. Det er fire sykepleiere som står sammen med en beboer. Beboeren har ryggen til kamera og holder den ene sykepleieren i hånden. - Klikk for stort bilde
Flere sykepleiere som triller rullestoler, de er utendørs og er på vei inn på det nye omsorgsenteret. - Klikk for stort bilde
To sykepleiere som lener seg på dørkarmen, de ser rett i kamera og smiler. - Klikk for stort bilde
To kvinner fra NKS som lager vafler. De er innendørs på kjøkkenet, de smører på vafler. De har på seg refleksvester med logo. - Klikk for stort bilde