Støtte til elektrisk lastesykkel

Nå kan bedrifter spare både penger og miljøet ved å oppgradere til elektrisk lastesykkel. Miljøpakken tilbyr tilskudd på inntil 150 000 kroner.

To personer, en sitter på sykkelen, en sitter oppi sykkelkurven. På fronten står det miljøpakka - Klikk for stort bilde(F.V) Sektorleder for Areal og Miljø Geir Aspenes og leder for NiV Jon Uthus.

Hvem kan søke

Bedrifter i Trondheim, Stjørdal, Malvik, Melhus, Orkland og Skaun kommune kan nå søke tilskudd til innkjøp av el-lastesykkel. Målet med tilskuddet er å oppmuntre bedrifter til å erstatte bilbruk i tjeneste, ved frakt og levering av varer, eller transport av utstyr og lignende med mer miljøvennlige alternativer.

Hva kan du søke om.

• Du kan få dekket 30 % av kostnaden per sykkel, begrenset til 150 000 kr per bedrift.
  • Bedrifter som har søkt tidligere, men ikke fått støtte oppfordres til å søke igjen. De vil bli prioritert hvis de er kvalifisert. Så det kan lønne seg å søke på nytt.

Søk fra 01. mars – «først til mølla»-prinsippet

Søknadsskjema åpner for søkere den 1. mars. Prinsippet «Først til mølla» gjelder fra utlysningen og fram til den økonomiske rammen er brukt opp, senest innen november 2024.

Les mer om støtte til elektrisk lastesykkel og søk på Miljøpakken sin hjemmeside. (miljopakken.no)