Pressemelding 2. juni 2021

En ny positiv test.

Stjørdal har fått en ny positiv hurtigprøve meldt i går kveld, denne ble bekreftet i dag tidlig. Personen er satt i isolasjon og resten av husstanden satt i karantene. Vi har funnet sannsynlig kobling til kjent smitte i Stjørdal og gransker videre etter mulig risiko for spredning.

Smittestopp-appen begynner å virke bedre

Flere og flere tester seg etter å ha fått varsel via appen. Men ikke alle, derfor må Stjørdal kommune igjen varsle gjennom media om en kontaktrisiko for ganske mange mennesker:

• Alle som var på Egon Stjørdal lørdag 29. mai mellom klokken 11-22 kan ha vært i kontakt med smitte.

Tiltak på stedet og den enkeltes regler om å holde avstand til andre og bruke munnbind, skal gjøre at ikke alle kunder må settes i karantene.

Kommuneoverlegen ber om at personer som var der, tar test dersom de:

• kjenner noen som helst symptomer på forkjølelse eller annen infeksjon
  • opplevde at smittevernregler ikke ble fulgt på stedet

Stjørdal har nå 362 i smittekarantene og 50 i ventekarantene.

Mvh

Leif Edvard Muruvik Vonen                                                            Tor Jakob Reitan
kommuneoverlege                                                                          kommunedirektør