Pressemelding 27. desember 2020

Klokken 23:15

10 nye smittede på Stjørdal – vi øker kapasiteten

Her er en status klokken 22:45.

Kommuneoverlegen melder at vi har fått 10 nye smittede bekreftet på Stjørdal i dag.

9 ser ut til å ha hatt kontakt med en kjent smittet, mens 1 av de smittede enda ikke har kjent kilde og smittesporing pågår.

Vi driver nå aktive undersøkelser i 6 ulike grupper i Stjørdal og nabokommunene.

Antall stjørdalinger som nå er satt i karantene øker raskt, og vi styrker smittesporingsteamet fordi vi må ta et stort antall telefoner hvor vurderinger må gjøres fortløpende.

For å holde tritt med situasjonen utvider vi også testkapasiteten i morgen.

Vi vil vurdere å komme med sterkere anbefalinger og skjerpede tiltak, dette blir det tatt stilling til i morgen formiddag.

Viser til gårsdagens PM – dette er ikke julen for å dra på fest, hold avstand og begrens dine nærkontakter til et minimum.

Vennlig hilsen

Tor Jakob Reitan og Leif Edvard Muruvik Vonen