Pressemelding 8. april 2021 (2)

Stjørdal kommune har fått fire nye positive koronaprøvesvar i dag. Nå er det full aktivitet med smittesporing.

To av de smittede hører til samme husstand. Disse og en til ser vi i klar sammenheng med smittetilfeller i andre kommuner. Kilde til disse ser ut til å være på Østlandet.  Antallet nærkontakter lokalt er begrenset, og testing er i gang.

Likevel ønsker kommunen å melde at smittede personer har vært innom:

• Kiwi Holmen på Kvislabakken ved to tidspunkt:
    • Påskeaften (3. april), kl. 15.00-16.00.
    • Onsdag 7. april, kl. 20.30-23.00.
  • Kiwi Mindes Hus (Værnesgata) tirsdag 6. april kl. 14.45-15.25
  • Narvesen Jernbanestasjonen onsdag 7. april, kl. 22.45- til stengetid.

Hvis du har vært der i samme tidsrom, anbefaler vi at du å teste deg. Kjenner du symptomer av noe slag, må du holde deg i ventekarantene til du får svar.

Den fjerde positive testen ser vi foreløpig ikke en klar kilde til, men det er kartlagt flere nærkontakter, og disse testes fortløpende.

Nå er familiemedlemmer av nærkontaktene satt i ventekarantene, og dette berører foreløpig flere bedrifter, barnehager og skoler i kommunen.

Videre testing og smittesporing vil avklare mer detaljer om omfang og eventuelle sammenhenger, og dette foregår kontinuerlig. Antall i karantene er ikke klart ennå, det vil bli oppsummert på kommunens hjemmeside.

Det kommer en ny pressemelding i løpet av kvelden som oppsummerer dagen og hjemmesiden blir løpende oppdatert.