Pressemelding 10. april 2021

Stjørdal kommune har i løpet av dagen testet 366 personer i forbindelse med smitteutbruddet vi fikk etter påske.

Vi har to nye personer som har testet positivt på Covid-19. Med de 11 som ble meldt tidligere i uken, er vi da oppe i totalt 13 personer som følges opp i Stjørdal kommune. Fortsatt mangler vi svar på ca. 40 tester fra i går. Vi forventer at smittetallet fortsatt vil øke etter hvert som vi får svaret fra dagens massetesting.

I tillegg er vi informert om 5 personer som har testet positivt i andre kommuner fordi de var nærkontakter til vårt utbrudd. Totalt antall smittede koblet til utbruddet er derfor nå oppe i 18.
Vi ser også at tiltakene som er innført følges opp veldig godt og at vi er glade for dette. Det gjør jobben til smittesporerene mye enklere og er viktig for hvordan situasjonen utvikler seg.

Assisterende kommunedirektør Tore Rømo

Kommuneoverlege Leif Edvard Muruvik Vonen