Holtålen kommune ble en del av Værnesregionen Innkjøp fra 1.1.2019.
Videre har innkjøp i VR et ansvar for informasjon, rådgiving og opplæring internt og eksternt innenfor fagområdet offentlige anskaffelser.
Innkjøp i Værnesregionen har følgende hovedoppgaver:
- Strategisk innkjøp innenfor gjeldende lovverk om offentlige anskaffelser
- Utvikle felles innkjøpspolitikk
- Utvikle og drifte faglig nettverk i kommunene
- Drive leverandørutvikling
Deltakerne i innkjøpssamarbeidet har per i dag etablert en samarbeidsavtale innen innkjøp etter vertskommune prinsippet i KL.
Innkjøpssamarbeidet består per i dag av kommunene Tydal, Selbu, Frosta, Meråker, Stjørdal Holtålen.
Innkjøp i VR har fire ansatte:
Innkjøpskoordinator Kjetil Nyborg
Innkjøpsrådgiver: Rita Endresen
Innkjøpsrådgiver: Brit Kari Stokhaug Thronæs
Innkjøpsrådgiver: Marita Strand