Høring Alkoholpolitiske retningslinjer 2024-2028

Hvert fjerde år rulleres kommunens alkoholpolitiske retningslinjer. Høringen gjelder nye retningslinjer for perioden 2024-2028.

Alkoholpolitiske retningslinjer gjennomgås og rulleres hvert fjerde år samtidig med oppstart av ny bevillingsperiode. Inneværende bevillingsperiode utløper 30.09.2024.

Alkoholpolitiske retningslinjer er utsendt direkte til alle bevillingshavere i kommunen, offentlige etater og alkoholpolitiske organisasjoner. Det åpnes også for at andre med interesse for saken kommer med innspill til retningslinjene.

Høringsfrist er 22. mars 2024.

Innkomne innspill vil bli gjennomgått fortløpende, og saken vil bli lagt frem for politisk behandling før sommeren. Denne politiske behandlingen vil også ta stilling til om det skal stilles krav til alle bevillingshavere om ny søknad eller om nåværende bevillingsperiode skal videreføres uten søknad.

Høringssvar må være skriftlige om de skal bli vurdert.

Innspill sendes:

Epost: Postmottak@stjordal.kommune.no

Stjørdal kommune
7501 Stjørdal

Last ned høringsdokumentet for Alkoholpolitiske retningslinjer for Stjørdal kommune 2024-2028 (PDF, 218 kB)