Inspirerende seniordag

Kommunedirektør Tor Jakob Reitan åpnet den store seniordagen med å minne alle om at eldre er en ressurs. - Det er flott at det blir flere eldre, utfordringen er at vi har for få i arbeidsdyktig alder til å fylle viktige samfunnsfunksjoner, sa Reitan.

21. mars inviterte Stjørdal kommune til Seniordag i Kimen kulturhus. Målet var å inspirere, informere og motivere deltakerne til å planlegge sin egen alderdom.

Deltakerne fikk blant annet høre hvilke støtteordninger som finnes via Husbanken, og tjenester Stjørdal kommune tilbyr så eldre kan få bo i sitt eget hjem lengre.  I tillegg var det en rekke bedrifter, lag- og foreninger som hadde stands.

Her finner du mer informasjon om kommunens tilbud for seniorer.

Bilde av mennesker som sitter rundt småbord og ser på en stor skjerm med illustrasjoner - Klikk for stort bilde