Kommunale avgifter

Kommunale avgifter

Kommunale avgifter blir fakturert både fra Stjørdal kommune og Innherred Renovasjon.

  • Fakturaen fra Stjørdal kommune gjelder vann, avløp og feiing. Henvendelser om faktura fra Stjørdal kommune som gjelder kommunale avgifter, sender du på e-post til gebyr@stjordal.kommune.no
  • Fakturaen fra Innherred renovasjon gjelder renovasjon, slam og septik. Henvendelser om faktura fra Innherred Renovasjon retter du direkte til dem på e-post: post@ir.nt.no eller telefon 74 02 88 40

Faktura fra Stjørdal kommune

Faktura for kommunale avgifter for vann, avløp og feiing for 2. termin 2025 blir sendt ut i løpet av uke 39. Fakturaen har forfall 20. oktober 2025 og gjelder for perioden 01. juli–31. desember.

Her finner du mer informasjon om årsavgifter for vann og avløp.

Se dine fakturaer fra Stjørdal kommune

På Min side på hjemmesiden vår kan du ved å logge inn med IDporten blant annet se dine kommunale fakturaer:

Logg inn på "Min side" for mer informasjon om dine kommunale fakturaer

Her finner du informasjon om utsending av faktura fra kommunen.

Månedlig fakturering fra Stjørdal kommune

Kommunale avgifter fra Stjørdal kommune, vann/avløp og feiing, kan også betales i 12 terminer. Det forutsetter at:

  • faktura betales med avtalegiro eller e-faktura
  • årlig avgift er over kr 3000,-
  • Fakturaer som allerede er utsendt, kan ikke deles opp i terminer.

Dersom du ønsker månedlig fakturering fra neste termin send adresse, eventuelt gnr./bnr., du ønsker månedlig fakturering på til e-postadresse: gebyr@stjordal.kommune.no

Kontakt oss ved spørsmål om faktura fra Stjørdal kommune

Har du spørsmål om kommunale avgifter fra Stjørdal kommune (vann, avløp og feiing), send e-post til: gebyr@stjordal.kommune.no

Vi ber om at du ikke sender personopplysninger via e-post.

Mer informasjon om priser for feiing, vann og avløp

Faktura fra Innherred Renovasjon

Faktura for renovasjon, slam- og septikktømming blir sendt fra Innherred Renovasjon.

Renovasjonsgebyret for helårsboliger faktureres fire ganger per år:

  • Regning for 1.termin, januar til mars, faktureres i januar med forfall 20. februar
  • Regning for 2.termin, april til juni, faktureres i april med forfall 20. mai.
  • Regning for 3.termin, juli til september, faktureres i juli med forfall 20. august
  • Regning for 4.termin, oktober til desember, faktureres i oktober med forfall 20. november.

Hytter og fritidsboliger 

Renovasjonsgebyret for hytter/fritidsboliger faktureres en gang i året, regning kommer i mai med forfall midt i juni. Regningen kommer fra Innherred Renovasjon på vegne av kommunen.

Mer informasjon og priser - renovasjon, slam og septik

Kontaktinformasjon for spørsmål om faktura fra Innherred Renovasjon

Har du spørsmål om renovasjon, slam eller septik, ta kontakt med Innherred Renovasjon på e-post: post@ir.nt.no eller telefon  74 02 88 40.