Nå slås gatelysene av

Dagene blir stadig lysere og lengre, og fra og med 22. mars og frem til 01. oktober vil gatelysene være avslått med noen få unntak.

Jørgen Tellefsen, enhetsleder for veg, park og idrett, forteller at de har gjort noen få unntak ut fra særlige sikkerhets- og trygghetshensyn. Derfor vil gatelysene fortsatt være påslått på følgende steder:

• Sandskogan
  • Mælen bru
  •  Alle underganger
  • Torget
  • Gågata

Økt satsing på ledlys

Tiltaket sparer kommunen for rundt 50 000 i månedlige strømutgifter. I tillegg er det ikke bærekraftig å ha gatelys stående på når sommerkveldene er lyse.  - Vi har med stort hell testet ut ledlys på utvalgte steder i kommunen, og i årene fremover har vi ambisjoner om å få byttet ut alle våre gamle gatelys med mer bærekraftige ledlys. Tiltaket vil redusere strømkostnadene betydelig, og sparer oss for mye vedlikeholdskostnader, forteller Jørgen Tellefsen.

Innspill

Det er med andre ord ikke nødvendig å melde ifra om «manglende gatebelysning» fra og med i kveld, fordi slukkingen av gatelysene er planlagt. Dersom du har andre innspill til tiltaket, kan disse sendes til postmottak@stjordal.kommune.no. Da vil henvendelsene komme til riktig enhet og bli saksbehandlet.